Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Vásárlási tanácsok, illetve miért éppen Jaguar S-Type ?

2009.06.21. 17:36 Kercerece

Régebben volt egy használt X-Type-om (2,5V6 4x4), nagyon jó autó volt és mivel fiatalon, 3 évesen vettem így 6 éves koráig szinte semmit nem kellett rajta javítani. Azt az autót el kellett admon, de kialakított bennem egy nagyon pozitív képet a márkáról.

Sikerült olcsón megvennem egy 2000-es évjáratú, szintén szemet gyönyörködtető, fekete S-Type-ot, 4.0V8 276LE. Az első perctől tudtam, egy akkor 8 éves autó nem csak mulatság, az első időkről és a szükséges felújításokról nem blogoltam, de a tapasztalataim összefolgalom, mert nincs igazán olyan fórum, ahol a zöldfülű vásárló, mint jómagam is voltam, segítéget kaphatna.

 

Miért is ez az autó ? Használtan olcsó, elég egy pillantást vetni a hirdetésekre. Minden létező extrával felszerelt. Jó Hifi (az opcionális pémium), CATS futómű; ez az adaptív futóművet jelenti a Jaguaroknál, erős és nyomatékos motor, automata váltó, független első felfüggesztés, hátsókerék hajtás. Nem lopják, mert kicsi a piac, nem lehet úgy eladogatni alkatrészenként, mint pl egy lopott Audit, VW-t. No és mert szép.

 

Ha valaki vásárláson töri a fejét akkor felmerül a melyik évjárat, milyen motorral, váltóval kérdés. Az S-Typenál a következő fontos változások történtek az 1999-es bevezetéstől:

  1999 Megjelenik a típus, az amerikai autós, sokak szerint nem elég szép belső térrel. Egyetlen akkori Jaguarként nem ZF vagy Mercedes, hanem egy Ford 5R55N-es váltót kap. A váltó elég gyenge (még 3.0V6 tulaj is említette, hogy tönkrement neki, mi lehet akkor a 4.0V8-nál ?), állítólag sok tulajnál tönkrement.

A 4.0V8-as blokk kezdetben (1999) nicasilos hengerfalú, ami rossz minőségű benzinnel érintkezve feloldódhat, sok korábbi csak nicasilos XJ, XK blokk halálát okozva (blokk repedés, a kerámia réteg eltűnése után).

 A motorok:

 3.0V6 egy amerikai Ford konstrukció. Viszonylag megbízható, motor alaktrészek csereszabatosak 2.5V6, 3.0V6 korabeli Fordokkal.

4.0V8 az 1997 óta gyártott Ford AJ sorozat új verziója: folyamatos szívó oldali szelepvezérlés, nicasil mentes acél hüvelyes (alumínium) blokk 1999 végétől, megerősített, de még mindíg műanyag láncfeszítők a blokkban.

2001 A 4.0V8 acél láncfeszítőket és dupla vezérmű láncokat kap

2002 A belső tér a többi típushoz hasonló jobb és sokkal Jaguarosabb stílust kap. Az autó 40%-át áttervezik, (ami ránézésre nem látszik).

A 4.0V8-at egy 4.2V8 váltja. Ez megbízhatóbb olajozási rendszerű, erősebb, de közvetelen utódja a 4.0V8-nak a hengerek felfúrásával.

A váltót lecserélik egy sokkal gyorsabbra; ZF6HP24 (?) ha jól emlékszem a típusra.

 

A későbbi korok S-Typejai az én pénzügyi horizontomon túl helyezkednek el, azokról pl. a 2.7D-ről nincs információm.

 

A fentiek alapján azt lehet mondani, hogy a 3.0V6-nál megbízhatóbb választás 2002 előtt a kézi váltós, mint az automata. a 4.0V8-nál meg nincs ilyen választási lehetőség, a 2001 utáni verziók sokkal megbízhatóbbak, mind motor mind váltó szempontjából.

Minden motor verzióval elég erőteljes az 1700kg ellenére, kivéve a 2002-ben megjelenő 2.5V6 + automata párosítás. Fogyasztása 4.0V8-ra nekem Bp és környéke 95% városi forgalomban 15.5-16L / 100km. Ez főúton 9l/100km, autópályán 11-13l/100km.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr61199119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hampelmann 2009.09.07. 14:40:57

Amennyiben a HAHU-nak lehet hinni úgy a 2004-től datált modelleket preferálják jobban:

www.hahu.hu/veteli-tanacsado/nagykocsi/117/jaguar-s-type

Lorant Bogath 2015.03.13. 23:26:47

Az AJ-V8 as motor a Jaguar algal Lett kifejlesztve, nem Ford motor. Nekem 4 literes V8-as van es semmi baj a valtoval 67 ezer merfoldnel jarok most
süti beállítások módosítása