Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Futómű, ütve csavarozó, benzin vezeték szétkötése

2009.07.18. 10:31 Kercerece

  Kipróbáltam a villany ütve csavarozót. A használhatósága pont olyan arányban áll a légkulcsokkal, mint az ára. kb 5s -ként üt egyet, illetve meríti az aksit rendesen (nincs 220-as táp ennyiért hozzá), csak járó motorral használható, makacs csavarok meglazítására tökéletes, de másra nem jó.

 

  A stabilizátor szárak bekerültek előre és hátra, illetve hátul a stabilizátor rúd két szilentje is. Elvittem rázópados átnézésre (enélkül, másik futóműves nem talált semmit) és ott kiderült, a két első, alsó "fő" lengőkar első szilentjei (hihető, ezek kapják az ütéseket) még csereérettek. A jó hír, hogy mást már nem találtak, ez a két szilent csere meg olyan 6000Ft + ki kell szerelni a lengőkarokat. Mondjuk kiszerelve, ha már kinn van mindkét szilentet megcsináltatom lengőkaronként. Végre lesz egy olyan autóm ami érzésre, mintha teljesen új lenne.

 

Ez a futóművet nézve összesen; 6szilent x 3000Ft, 4 gömbfej x 7000Ft, 4 stab rúd szilent x 3000, 4 stab szár x 6000Ft = 82.000Ft -ba került.

 

  Eszembe jutott hogy a szelepfedelek levételekor egy komoly nehézséggel találkoztam. Ez a benzin tápcső csatlakozás szétszedése volt. Profi szerelők, ha van hozzá célszerszámuk, biztosan csak nevetnek ezen, de házilag, ez egy kemény dió. A szemből jobb oldali szelepfedelet nem lehet levenni, ha a benzincső nincs széthúzva. Maga a csatlakozó,  húzásra még erősebben záró szerkezet, szóval húzni, tépni felesleges.

 Belül egy rugó van benne, a fémcső pedig peremes. Húzásra, a rugó még jobban belefeszül a perembe. Szétszedéskor először még bentebb kell tolni a benzincső gumis részét. Majd kivágni vastag papírból vagy műanyag vastagabb falú kólásüveg oldalából egy olyan célszerszámot, ami egy kb 1-2 cm széles csík, olyan hosszú, hogy a fém csövön körbe érjen. A csíkot kb 3 mm-ként be kell vágni kb a fele szélességnyit. Ezek a kialakuló fogak fognak a rugó alá becsúszni. Ezt a papír/műanyag csíkot körbe ráhajtani a fémcsőre, betolni a rugó alá a csatlakozóba, majd tovább tolni, amennyire lehet. Erre a fémcső belső hornyából a rugót ki fogja a célszerszám tolni (ahogyalá kerül). Ekkor lehet össze szorítás helyett, a benzin csövet húzni. Csoda, de azonnal és nagyon pici meghúzásra lejön. Elsőre ez a művelet nekem nem volt evidens. A célszerszámot érdemes elrakni, kellhet még :)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr701252813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása