Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

X-Type, S-Type, XK pillangószelep hiba (hajtáslánc hiba jelzés)

2009.07.22. 15:31 Kercerece

Eddig az S-Typeról írtam, de eszembe juott, hogy ha már elkezdtem összegyűjteni a Jaguaros problémákat, akkor leírom azt, amit más típusoknál is olvastam, de nálam az X-nél jött csak elő.

  Szóval karikázok békésen, egyszer csak kigyullad a hajtáslánc hiba lámpa (piros fogaskerék) a műszerfalon, az autó meg visszavette a telejsítményt kb 10%-ra, 40-re felgyorsítani már rémálom volt. Gyújtás elvesz, vár, indít. Minden rendben, majd 5 perc után piros fogaskerék, autó újra alig megy... hát, sportverolexet olcsóbban is vehettem volna gondoltam.
  Megnéztem a jag-lovers.org fórumot. Ott találtam egy embert, akinek hasonló problémája volt 1999-es XK8-al. Írtam neki, válaszolt, nála a fél autót kicserélte az USA márkaszervíz, mire végül megszűnt a hiba (úgy látszik ott is szeretik lehúzni a gyanútlan polgárt). A legutolsó elem, a pillangószelep volt.

 DTC scanner feldug (20-30eFt-ért már lehet normális EOBD + CAN buszosat kapni). A hibakód, pillangószelep potméter hiba.

Először kitisztítottam a pillangószelepet, tele volt fekete kosszal.

Második lépés, a pillangószelep potméter csatlakozót és az ECU végén is a kábelkorbács csatlakozót kontakt sprével befúj. A probléma azóta se jelentkezett. ( viszont 5 percig, amíg a potméterek állásából újrakalibrálta magát az ECU, úgy ment a szekér, mint a veszedelem :) )

  Visszagondolva, a hibát az okozhatta, hogy az elektromos gázpedálos autókban a pillangószelep állását két hozzá kötött potméterből olvassa ki az ECU. Azért kettőből, hogy ha az egyik meghibásodik, akkor se adjon az autó véletlenül gázt. Ha a két potméter állás között az ECU különbséget mér, akkor vészüzembe rakja az autót és ekkor jön a 40km/h-s végsebesség. Különbséget pedig azért mérhetett, mert az ECU-n belül méri az ellenállás értékeket, az ECU csatlakozó, 2m kábelkorbács, majd a potméter csatlakozó mind bele van mérve az "ellenállás"-ba.

  Ez a hiba sok autótípusnál előfordulhat, de pl. a Lancia Lybránál az ECU-t ráintegrálták a pillangószelep potméterre, így nincs se 2 csatlakozó, de kábel. Ott az lehet kínos, ha a potméter elromlik és esetleg nem lehet külön cserélni...
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr881261183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása