Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Képek a motortérből - VVTi szolenoid csere, beszakadt csavar

2009.09.09. 10:59 Kercerece

   Az autómon, a bal oldali hengersor VVTi szolenoid nyaka le volt törve és össze van forrasztva. Így is működik, de nem valami szép, mostanában keveset szerelgettem, gondoltam kicserélem, annyival közelebb kerül a "tökéletes" állapothoz. A csere önmagában nem nagy művészet, csak le kell venni a szelep fedelet (ehhez a gyújtótrafókat ki kell venni és a levegő szívó csövet is) és ott van alatta. Ha már úgy is le kellett bontani a motor feletti designt, akkor gondoltam végig is kattintgatom, a fotók csak egy telefonnal készültek nem túl jó minőségüek. No és persze ami nehezítette az egy beszakadt csavar, a legjobb helyen, leghátul a szelepfedélen.

 
Amit folyton újítgatok ez a szép fekete cica, hajlott kora ellenére igen virgonc állapotban (a fotó már a szétszedés végén készült)
 
 
 Ha leszedi az ember az izom műanyagot, a levegő szívó csövet és a szelepfedelet, akkor a következő végre már motorra emlékeztető látvány fogadja. Középen az a nagy kupak a motor legmagasabb pontja, vízfeltöltéskor kell lecsavarni (óvatosan, könnyen törik), amire rá kell tekerni az meg a termosztát háza. 
 
 
 
  A levegő szívó cső alatt van a szíjfeszítő, aminek az alu oldalán egy kis nyíl, a fekete részén meg 3 rovátka. Az első rovátka aminél rövidebb nem lehet a felrakott szíj, a második a közepesen nyúlt szíj, a harmadik, amikor cserélni kell. Ezen látszik, hogy eddig 10eKm-t ha futott. A szíj feszítő előtt elfutó két fekete cső a motorolajhűtőhöz tartozik. Az S-Typeban van váltó olaj hűtő és motor olaj hűtő is. Ezek sokkal hasznosabbak egy erőgépen, mint a neoncsövek meg a kék led :). A futóműnél már írtam, nem véletlenül kerül 3x annyiba egy ilyen autó mint a referenciaként emlegetett Opel Astra. Ott se olajhűtő, de váltó olaj hűtő.
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A szelepfedélhez visszakanyarodva, bal oldali fedél nélkül szép a látvány, pont, mint egy S4, két vezérműtengellyel. A hidrotőkék és hengerfej csavarok a vezérműtengelyek alatt, így a blokk kompaktabb, de a szerelése nehéz a himbás megoldáshoz képest (Mitsubishinál láttam, jobban tetszett). A szelepfedél tömítésnek nincs horony, stb, illetve a tömítés vékony, így nehéz úgy felrakni, összecsavarozni, hogy ne eresszen olajat. Összerakáskor, a fém-fém találkozásoknál (hengerfej - előlap) a szelepfedél tömítés alatt ki kell húzni olaj és hőálló pasztával.
 
 A bal oldalon futó alu csövek a klímához tartoznak és a blokk mögött cuppannak a tűzfalba. Ha klíma tömítést kell cserélni/klímacsövet javítani, megesküszöm, hogy nem kell kivenni a blokkot, a csöveket és tömítéseket ki lehet fűzni, a látszat ellenére. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Elöl a VVTi lánckerék és a vezérlés, amiről már írtam régebben. A VVTi lánckerék a tengelyénél kapja az olajat a solenoid dugattyúján keresztül. A kisebb lánccal úgy tűnik fixen össze van kötve a két vezérmű tengely, de valójában a VVTi lánckeréknél a szívósori vezérmű tengely mélyebbről, a VVTi lánckerék külön mozgó belsejéből indul, amíg a két lánc a külső házán van.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Még egy fotó, a fém láncfeszítő hátuljáról. Ha megtalálom, akkor lefotózom majd és beillesztem riogatásnak az eredeti műanyagot is (60eKm-nél már repedezett). Itt a láncfeszítő teteje a sárgás műanyag talp, ami a lánc fut, a fém két csavarral a háza. A dugattyús része befelé-lefelé áll, hasonló mint ez a fix talp, de arról nem tudtam képet csinálni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Mivel a leghátsó csavar beszakadt, ki kellene fúrnom és kihajtani. Ahhoz viszont le kell bontani mindent, hogy hozzáférjek. Brrr. Ablaktörlő lapátok, pollenszűrő háza, kereszt merevítő le, mire hozzáfértem. Sok meló egy csavar miatt.
 
 
 A pollenszűrő tehát itt van bal oldalon, az a függőlegesen álló papírszerű:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A pollenszűrő háza csak úgy jön ki, ha a keresztmerevítőt is levesszük, kb 1 cm miatt nem fér külöben ki...
 
 
 De ha már kinn van, akkor látni az ECU-t a pollenszűrő ház alatt, a 3 szürke csatlakozója látszik a fotón. Ha bármilyen kábel vagy kontakthibára gyanakszik az ember a motortérben/műszerfalon, akkor az egyik lehetséges vége a hibának itt lesz...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Végül egy fotó, mi minden jött ki, mire az "ujjgyakorlat"-ból újra autó lett:
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha lesz egy szabad estém majd össze is rakom :)
 
 
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr31370606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hampelmann 2009.09.09. 20:13:07

szép munka!
mindez 1 csavar miatt...
de nagyon tanulságos volt számomra is!
köszi!
süti beállítások módosítása