Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Műanyag láncfeszítő és vízpumpa - törés előtt, hajtókar törés után :)

2009.09.10. 10:15 Kercerece

 A fém láncfeszítő fotója után feltúrtam a padlást és megtaláltam a régi lomjaimat. Például az eredeti másodlagos láncfeszítőt. Ennek születéskor fehér a színe, csak az olajtól lesz gusztusos narancssárga. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Első ránézésre nem tűnik rossznak. Ha alaposabban ránéz az ember, akkor egy repedést lehet látni az oldalán a feliratok alatt,
 
 
és ami komolyabb probléma, a lánc vezető talpon már kagylósan kitört egy pici darab, ami fehérnek látszik a fotón:
 
 
 
 
 
 
  A baj az ezzel, hogy a pici törésekből innen már rövid idő és nagyobbak lesznek, ahogy az anyag teljesen elfárad és a láncfeszítő ezután eltörik. A fotón szereplő feszítőt én 60.000km-nél cseréltem ki fémre. Szerintem az élettartama olyan 70.000-100.000 között lehet, de nem mertem kipróbálni :). Ilyen, illetve eredetileg ennél még gyengébb (rugó nélküli) feszítőket használtak 1997 és 2001 között a V8-as blokkokban.
 
 
  A kezem közé került még a régi vízpumpa, szintén 60.000km után cserélt. Első ránézésre ez sem tűnik olyan rossznak.
 
 
Alaposabban belenézve, a fotón a csavar furatnál álló felső műanyag lapát külső (tehát belül lévő) része, kb 1ncm már lepattant. Az ne tévesszen meg senkit, hogy a lapát nagyjából megvan. Az áramlás a külső széléről indul, ha az letört, ez a lapát csak kavargatja a vizet maga körül.
 
 
  Nálam még csak egy lapát hiányzott, de már minden lapát a fotón felső fehér gyűrűs külső gyűrűs részről le van válva, innen a lapátok letörése nem sok idő kérdése. Régebben már írtam, hogy a vízpumpa kb 60e-70e Km-ként cserélendő tétel szerintem. Hát ezért. 
 
 
Mielőtt jönnének a "Jaguár hulladékot gyárt" gondolatok, had írjam le, hogy nagyon sok V8-as használ ilyen vízpumpát, pl. a V8-as BMW-k is, amelyeknél szintén egy hibalehetőség a nem időben cserélt vízpumpa.
 
Amerikából rendelhető utángyártott fémlapátos kivitel. Sajnos a gyári csere szintén műanyag.
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr311372591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hampelmann 2009.09.10. 19:01:18

Nekem nagyon tetszik, ahogy bemutatod ezeket a hibalehetőségeket, de én nagyon örülnék, ha jobb minőségűek lennének a szemléltető fotók. Számomra akkor még nagyobb kincs lenne ez a "bemutató"!

Kercerece 2009.09.11. 09:57:29

@hampelmann: Meggyőztél :), előkotrom a fényképezőgépet.

Szerelés közben sosincs kéznél. Teljesen igazad van, ezeken nem lehet csak pacákat látni. A napokban ígérem, kicserélem a fotókat ebben a bejegyzésben.
süti beállítások módosítása