A powerflex -től válaszoltak. Rendesek voltak, már csak a sebesség miatt is. Leírták, hogy S-Typehoz nincs poliuretán szilentjük, csak XJ, XK-hoz, azok másmilyenek,de nézzek vissza majd, mert folyamatosan bővítik a típusválasztékot.
Ma elvittem szilenteshez a felső kis lengőkarokat. Olyan céget kerestem, akik már vagy 10 éve léteznek. Kispesten a Pákozd u 12 alatt van egy jó műhely, szakik, gépek, igazi műhely hangulat. 3000Ft/db áron dolgoznak. Az ígérték holnapra jobb lesz, mint volt (azt nem tette hozzá, hogy mint most, vagy mint eredetileg :)). Elkövettem azt a hibát, hogy a stabilizátor rúd két gumiját nem vettem ki, pedig méret alapján megcsinálják. Állítólag ha kézzel meg tudom mozdítani egy picit is a stabilizátor rudat, akkor öreg a szilent. Kb 1-2mm-t kitért a vége ha húztam-toltam (nekem mint laikusnak, ez nem számított lötyögésnek). Így ide még vissza kell jönni.
A Bilstein adaptív lengéscsillapítók alján viszont nem szilent van, hanem mint kiderült egy gömbfej. A szilentesek nem sok jóval biztattak, szerintük vehetek 2 újat, mert ilyesmit nem kapni külön. Háttt.... jól hangzik.
Gömbfej ügyben is a profikhoz érdemes menni. Érd, Fehérvári úton kifelé, már az Érd vége tábla után (régebben a Bagoly utcában voltak), a BP olaj árulda/szervíz mellett. Ez a cég (Autó Kovács 2004) is már vagy 15 éve ugyan abból él. Szintén szakik és szintén pici gépműhely. A főnök nagyon értelmes, az emberei pedig barátságosak.
Ahogy meglátja a gömbfejet a bekötő szemben, elkezdi vakarni a fejét. Ahogy meghallja Bilstein+Jaguár, még jobban. Azután beletúr a polcon a kidobott lomok közé; "a múltkori Mercihez mit is adtunk..." leméri, igen a méret stimmel. Az nem derült ki, hogy milyen márkához lehet külön is kapni, de pontosan ugyan az a gömbfej. Elrohan megvenni, majd vissza, kiprésel, beprésel.
Közben beszélgetek az egyik gépkezelővel, kiderül, már 10 éve itt dolgozik... sokat elárul egy helyről meg a főnökről. Ritka az ilyesmi manapság.
Talán 40 perccel azután, hogy megérkeztem kezemben a százezres, a szilenteseknél kidobósra tippelt lengéscsillapítókkal, kész a két gömfej. Mindez összesen 14.000Ft. Hmmm, ez igen, bárcsak minden így működne kis országunkban.
A stabilizátor szárakat szintén cserélem. Itthon is kaphatók. A különbség csak annyi, hogy a gyári (Lemforder a beszállító) és állítólag jobb minőségű az kb 2x annyiba kerül, mint a britishparts-on. A nem gyári a kinti árral majdnem megegyezik. Mind1, úgy is rendelnem kell pl olajszűrőt, apróságokat, így marad a jól bevált angol oldal, meg 1 hét várakozás a pakkra.
Adaptív lengéscsillapító gömbfej, futómű alkatrészek
2009.06.24. 17:26 Kercerece
4 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr561206017
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
leaping cat 2010.03.24. 11:30:46
Halihó,
Nem tudom, él-e még a blog, de ha olvasod a kommentemet, kedves Kercerece, szeretném megköszönni az érdi gömbcsuklós szervíz tippet. Ma voltam náluk, tényleg nagyon jók és gyorsak. Nekem a hátsó összekötő rúd (amelyikkel az összetartást lehet állítani) külső gömbcsuklójának a gumija adta meg magát, ki tudták cserélni fél óra alatt.
Nem tudom, él-e még a blog, de ha olvasod a kommentemet, kedves Kercerece, szeretném megköszönni az érdi gömbcsuklós szervíz tippet. Ma voltam náluk, tényleg nagyon jók és gyorsak. Nekem a hátsó összekötő rúd (amelyikkel az összetartást lehet állítani) külső gömbcsuklójának a gumija adta meg magát, ki tudták cserélni fél óra alatt.
aranyfater 2010.09.22. 11:49:03
Hello!
Kérlek segíts ha tudsz. Szakmai kérdés.
Jó ismerősömnek kellene megcsinálni az autóját.
S-typ jaguár elsőfutómű problémám van, az bal első alsó talpascsapszeg lóg. Az alkatrészesek azt mondják, hogy csak komplett van lengőkarral aranyért. Viszont a röntgen képen külön ábrázolják a talpast a lengőtöl, csak kódja nincs, és préselhetős.
Lehet hogy megeggyezik valamelyik autó tipussal a talpas és csak azt kéne rendelni és préselni ami sokkal olsóbb megoldás lenne.
Ha tudtsz kérlek segíts.
Köszönettel :Gönczi Zsolt
Kérlek segíts ha tudsz. Szakmai kérdés.
Jó ismerősömnek kellene megcsinálni az autóját.
S-typ jaguár elsőfutómű problémám van, az bal első alsó talpascsapszeg lóg. Az alkatrészesek azt mondják, hogy csak komplett van lengőkarral aranyért. Viszont a röntgen képen külön ábrázolják a talpast a lengőtöl, csak kódja nincs, és préselhetős.
Lehet hogy megeggyezik valamelyik autó tipussal a talpas és csak azt kéne rendelni és préselni ami sokkal olsóbb megoldás lenne.
Ha tudtsz kérlek segíts.
Köszönettel :Gönczi Zsolt
leaping cat 2010.10.07. 15:24:04
Sajnos úgy tűnik, ez a blog már nemigen él, de azért én megpróbálok válaszolni. Nem tudom, milyen talpascsapszegre gondoltok, ami a lengőkarban van, az szilent, száma JLM21535. A márkaszervízben kapható, max 15.000 nettó. Bárdinál, Unixnál nincs, amit ők árulnak az a 2002 utáni modellekhez jó csak. Amúgy nem könnyű kipréselni, mert nagyon rossz az íve a lengőkarnak, egy átlagos prés nem fér hozzá. Plusz elvileg célszerszám kell a pontos felfekvéshez, legalábbis a gyári technológia szerint.
cat540923 2010.11.26. 03:38:23
@aranyfater: érden 10 ezer/db a felújitás, vedd ki, vidd el, Fehérvári út 83. Kovács Gábor 20/3717093 én kb.1.hónapja csináltattam, jobb mint az új!