Az elmúlt 50.000km-t a legnagyobb megelégedéssel töltöttük együtt az XF-el, amit barkácsoltam a kocsihoz, az inkább tökéletességre törekvés volt, mint hibajavítás. De eljött az a pont, amikor apró, de érdekes meglepetést tartogatott a technika.
Autópályán próbáltam meg kövérebb gázzal előzni, amikor hangos reccsenéssel eltört a gázpedál nyaka, közel a tengelyhez, így az egész pedál leesett. Pedig nem rugdostam, nem is álltam rá és különben se vagyok szumós. A kezdeti meglepetést sikerült tempomattal kompenzálni és hazajutottam, az autó becsületére legyen mondva.
Kis kutatás után kiderült, hogy 2009-ig fémből készültek a pedálok és a pedál nyak, de 2010-ben a beszállító Hella (Made in Germany...) műanyagra cserélte, több más prémium márka modelljeinél is, így néz ki a törött, balra a pedál taposó része, jobbra a padlóra csavarozott potméter és csatlakozó, nagyjából olyan szögben, ahogy a helyén is lenne;
Cseréje egyszerű volt, bár kicsi a hely szerelni. Amit a mai napig nem értek, ki engedhette a Hellánál / Jaguarnál gyártásba a műanyag pedálokat ? Ami műanyag, az elöregszik, gyanítom erről az eddig ismeretlen problémáról sok más márka autóinál is egyre többet fogunk hallani. Szerencsére a fékpedálnál még nem tértek át a tömeg/költség csökkentésre.
A törést elősegíti, hogy a pedál alatti fehér kickoff kapcsolónál (fotón jobbra alul) alátámasztást kap az erőkar és amikor a kickoff kapcsoló be van nyomva, a pedál ezzel teljesen lenyomva, még akkor sem ér le a pedál alja a padlóig. Ebbe a megoldásba kódolva van a baj.