Az admin felületen látni, ki mit keresett S-Type -al kapcsolatban, amikor az oldalt megtalálta.
Néhány olyan dolgot írnék le, ami azoknak segít, akik pl google-ből idetévedtek, de amire konkrétan kerestek, az eddig nem volt itt.
- A hengerfejet nem szabad hőálló tömítőpasztával kikenni, a hengerfejnél a hengerfej tömítés van csak, azt "megerősíteni" ilyesmivel nem szabad. Az S-Type nyúláscsavaros, tehát a hengerfej csavar készletet is ki kell cserélni (S-Type V8: kb 30eFt). A nyúláscsavart nem kell utánhúzni beépítés után idővel, mivel már beépítéskor rugalmas alakváltozást szenved (a csavarok beépítésének legutolsó fázisa a "megfolyatás"; a nyomatékra húzás után még 90-135°-ot kell a csavarokon fordítani, amitől torzul a csavar nyaka), "megfolyik", így ezzel a rugalmas állapottal tud ellenttartani a hengerben a robbanásoknak. A nyúláscsavar hátránya, hogy ha másodszor szeretnénk beépíteni, akkor, mivel már a nyúlástartományban van, vagy bele fog törni a blokkba, vagy annyira elgyengül, hogy hengerfejes lesz tőle a blokk és néhány ezek km után lehet szétszedni újra...
- Hő és olaj álló pasztákat sok helyen kapni, 800 - 2000Ft közötti áron. Pl az Ázsia Center földszinten van egy kicsi de jó autós bolt, az ott árult tömítőpaszta nekem bevállt és csak kb 800Ft. Ezt javítanom kell; amit az Ázsia Centerben kaptam az nem volt olajálló, bár rákérdeztem és mégis folyt alatta az olaj egy idő után. Nagyon bosszantó. Egyik autórestauráló ismerősöm adott helyette egy jó amerikai pasztát, ezzel húztam ki újra, amikor a VVTi solenoid csere miatt úgy is levettem a szelepfedelet.
- Blokk és nicasilos henger felújításhoz vagy a Szakáll Metál -t tudnám ajánlani Budaörsön, de ők nagyüzemben dolgoznak, nem túl segítőkészek, lehet a sok munka miatt és előfordult, hogy barátom blokkjába a szeleprugókat sárosan(!) rakták vissza, így baráti körben kicsi a presztízsük. Helyettük egy jobb alternatíva lehet Kecskeméten a Nagy gépműhely ( nagygepmuhely.hu ). Segítőkészek és értenek hozzá. Ők pontosabban fogják tudni, de a nicasilos blokk felújítása kockázatos, mert rosszabb lesz a hőelvezetés acél hüvelyekkel. Jaguaros tapasztalatom nincs, de szintén egyik jóbarátom motorjával (nagy fordulatú motor, nem autó blokk) történt meg, hogy az újrahüvelyezés után azonnal eladta és nem sokkal később bizony be is sült