Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

XF-ben reinkarnálódott régi autóm

2015.03.31. 21:44 Kercerece

A zárszót levettem a blogról, mert néhány napja vettem egy használt Jaguar XF 3.0V6D-t, elvileg kevés km-el így remélem évekig probléma mentesen, de ha tudok hasznos információkat írni XF témában, nem indítok másik blogot, inkább ide írom.

 

Hónapoking nézegettem és a Mercedes E Coupe 250CDI vagy CGI is versenyben volt, mert szép, könnyű és a 0.24-es alaktényezője is meggyőző, 200LE-vel megfutja a 250km/h-t. De végül újra Jaguar mellett döntöttem, mert a limó E osztály nekem nem tetszik különösebben, a Coupe E pedig nem az igazi öreg szülők vagy pici gyerekek fuvarozására.

 

Az XF külsejéről nincs mit írni, gyönyörű, így most is kicsit szárazon, a lényeges információkat venném sorra.

 

  • Mire számíts, ha S-Type után XF-be ülnél ?

 

  Nos, a két autó ugyan azon az Aston-Martin alvázon nyugszik, a futómű is ugyan az, érzésre talán keményebbbek a gátlók. Sajnos az autó nehezebb, pedig a motor felső burkolatot levéve azonnal látszik, hogy minden gramm súlycsökkentéssel megpróbálkoztak, CATS nem széria a dízelnél (gondolom anyagi okok miatt a többi gyártóval versenyezve) és az S-Type -al ellentétben az XF dízel orrnehnéz. Nem vészesen de amíg az S-Type 50-50%- os súlyelosztású, addig az XF 3.0V6D elöl 1000kg, hátul 845kg, ami nem hasznos egy hátsókerekes autónál. Száraz úton nincs vészes különbség, de vezetési élményben éppen annyira jó maximum, mint az S-Type, nem jobb és (talán) nem rosszabb. Ehhez a mondathoz azért hozzátartozik (S-Type-ot csak látásból ismerőknek írom), hogy a régi szint nagyon magas futóműben :)

 

Kormányzása nem annyira könnyű, szerintem jobb így, de lehet hogy ennek egyetlen oka a kissebb méretű (egyébként gyönyörű designnal megáldott) kormány.

 

  Az XF "Luxury" szintű, tehát alap ülései a ráncfelvarrott 2011-es modellig nem formázottak, túl puhák, nincs oldaltartásuk, határozottan rosszabbak, mint az S-Typeban.

 

 Fékei ellenben kategória elsők, az ADAC például 100-0 fékezést 33m-re mérte, ami jobb mint az M5-ös BMW-é, az erős fékek miatt viszont megszokást igényel a fékpedál használata, a breakelés mentes parkoláshoz.

 

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4426_Jaguar_XF_3_0_V6_Diesel_Edition_Automatik_DPF/Jaguar_XF_3_0_V6_Diesel_Edition_Automatik_DPF.pdf

 

Az egyértelmű előrelépést a külső - belső, motorok és a váltó adja. A ZF 6HP28 váltó 200ms alatt vált fokozatot, emellett fülekről is vezérelhető, "kevert" módban is, automataként használva bele lehet szólni egy-egy előzés előtt a fokozatválasztásba a kormány mögötti fülekkel, majd visszaadni a vezérlést a váltónak. Ez a funkció zseniális, kényelmes is meg sportos is ha kell.

 

A belső térről és a felszereltségről nem írnék ódákat, de legszívesebben ki sem szállnék az autóból, minden úgy jó benne (az ülés oldaltartásán kívül), ahogy van.

 

Bár régebben dízel autót el sem tudtam volna képzelni, már a 2.7V6-os is meggyőzött egy XJ-t vezetve (mondjuk az egy könnyű autó), majd a 3.0V6 még egy nagy előrelépés még ahhoz képest is. Benzinesként pörög fel és tényleg nagyon minimálisan van dízel hangja, engem meggyőzött. A nyomatéka bődületes, a 211LE-s leggyengébb verzió is 450Nm, amit ráadásul a két turbóval egy folyamatos lapos karakterisztikában ad le, 1800-3800-ig. 

 

Fogyasztása Budapest és környéke utakkal, 5-10km távokon 9l és 11l közötti, kb 9.5-10l a reális hosszú távon, de se túl rövid távra nem optimális, se túl nagy sebességre :) El is mondom miért. 5 km-nél rövidebb utakon nem melegszik be a blokk és az első 1-2 km-en 17,16,15,14... fogyasztást mutat, autópályán, 160km/h körüli tempónál pedig rovid a 6. fokozat dízel motornak, túl sokat pörög és ott meg kb 9.5L-t fogyaszt (mint a V8-as), ezen valószínű a 8 sebességes új váltó segít. Hová való akkor a dízel XF 6-sebességes váltóval, ha a fogyasztása számít ? Szerintem ideális 10km feletti ingázáshoz és 120km/h sebesség alatti vidéki utakra, meleg motornál ilyenkor 7l/100km körüli a fogyasztása.

 

A DPF miatt nem lehet a modern dízeleket sportkocsiként kezelni. 1-2 km után, de még gyakorlatilag hidegen erősebben meghajtottam, erre percek alatt telekormolta a DPF-et ("DPF FULL" üzenet), amit azután egyenletes vezetéssel kellett regenerálni, 10-20 perc alatt. Mivel a DPF-nek önregeneráló funkciója csak meleg motornál működik, ezért a dízel XF (és minden más részecskerszűrős dízel) nem jó választás 10km alatti utakra, kis sebességű, városi használatra, illetve ekkor a vételárhoz 1-2 részecskerszűrő csere árát hozzá kell számolni.

 

Benéztem a motortérbe a burkolat alá és a fejlődés töretlen, ehhez a blokkhoz egyenlőre nem mernék hozzányúlni, a régi szívó benzineseknél ezerszer bonyolultabb és semmi hely szereléshez, félelmetes mennyire semmit nem ér a régi rutin.

 

Keresek egy szerelési kézikönyvet ebayen esti olvasmánynak, biztos ami biztos.

 

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr307309296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oregon (TM) 2016.07.14. 08:53:30

"A DPF miatt nem lehet a modern dízeleket sportkocsiként kezelni."

Szia. Itt mire gondolsz?

Kercerece 2016.07.14. 09:14:10

@Oregon (TM): Szia,

A DPF szűrő bemelegítése kb 10km-ig tart, ebből az első 1-5km-en egyáltalán nem hajthatod az autót mert a hideg motor azonnal telekormolja ("DPF Full" üzenet). Írtam később az autó kötelező szervízéről, ott részletesebben leírom a fenntartásaim. Például, bár én átlag 10-15km-es, Bp környéki utakra használom, az olajcsere periódusom (amit automatikusan számol, majd kiírja hogy "Service Required") a 26.000Km / 1év helyett 10.000km-re csökken a DPF miatti plussz üzemenyag befecskendezés majd az üzemanyag egy részének olajba kerülése miatt, amitől az olajminőség katasztrofálisan leromlik.

Mi lenne, ha belvárosban, rövid utakra használnám ?

No és akkor még ott a turbófeltöltő, aminek szintén olajmelegítésre, leállításkor hűtési időre van szüksége. Így egy mai turbódízel-t ne vegyen meg az, aki sportosan szeretne vezetni. Vagy cserélgetheti a DPF szűrőt, turbót.

Oregon (TM) 2016.07.14. 09:27:01

Köszi. Mennyibe kerül ez a DPF szűrő?

Ja! És a britishparts.co.uk szállít Magyarországra?

Kercerece 2016.07.14. 11:06:54

@Oregon (TM): a 2.7V6D -hez 150eFt körül lehet már utángyártottat találni. 3.0V6D -hez 240eFt körül plussz a csere költsége, a gyári verzióknál biztosan van egy 2-3x szorzó, nem tudom hogy az utángyártottakban mennyi a felvitt anyag, de pl normál katalizátoroknál is jellemző hogy az ár (kerámiateseteken a nemesfém katalizátor anyag) egyenesen arányos az élettartammal. De, és ez a nagyobb baj, ha például városon belül használnád csak az autót, bármilyen rövid idő alatt el tud dugulni. Lehet akár néhány 10.000km a csere után. Lehet akár csak 10 perc erőltetett menet hidegen.

Egyébként a normál élettartama, ha nem csak rövid utakra használt az autó, kíméletesen és a kiégető ciklus végig tud futni, akkor 150-180eKm között lehet. Utána, mint pl egy gyertyát vagy levegőszűrőt cserélni kell mert elhasználódott. Nekem XF vásárlásánál ezért volt fontos szempont az igazolható alacsony km futás, mert egy 150eKm -nél többet megélt modern dízelnél a vásárlás utáni felújítás akár plussz 1mFt is lehet, pl a DPF miatt.

Ha hosszabb vidéki utakra használnád az autót, akkor megnő az élettartam, mivel kevesebb a kormos üzem és a megszakított kiégető ciklus.

Igen a britishparts.co.uk szállít Mo-ra, a csomag súlyától is függ, 7eFt és 10eFt közötti a csomagolási és postaköltség, profin már a webshopban látni fizetés előtt hogy mennyi lesz a postaköltség, sajnos a postázás nem olcsó náluk. Ha megnézed a kötelező szervízes postot, abban a végén leírom, hogy mit honnan szerzek be itthon.

Ha azért kérdezted, mert épp számolod kb mennyibe kerül az XF fenntartása, akkor én vezetem a spritmonitoron, már másfél évnyi adat fenn van;

www.spritmonitor.de/en/detail/690267.html

nem a fillérezés miatt, hanem hogy lássam hogy állnak össze a költségek. Gumit, fékeket pl 2 évente komplett cserélni kell.

Ha ott megnézed, az üzemanyagköltség nincs 50%-a a teljes költségnek. Így egy benzines lehet 50%-al többet fogyaszt, de összköltségben nem sokkal több és megbízhatóbb idősebb korára.

Oregon (TM) 2016.07.14. 11:31:24

Köszi.

Már megvan az XF. A feleségemnek vettem, neki előtte egy X-Type-ja volt, nekem meg egy XJ-m (X350)és egy E-Coupe-m van. Azt hiszem hasonló az ízlésünk.:) Az XJ-ben ugyanez a 2.7D-es motor van, de abban egy gyári új, mert régi főtengely töréssel meghalt. (Nekem az XJ-m, a megtett 40e alatt nem írta ki a "DPF Full" üzenetet.) A feleségem az XF-et rövidebb távokon használja, de garázsból fog indulni. Az autó költségei annyira engem nem zavarnak, mert keveset megyünk összesen már csak azért is, mert több autónk van. Erre az XF-re amit ráköltök az olyan 400e lesz, de ebben benne van a futómű lengőkarok fékek és vezérlés láncostul. (185e-vel vettem)

ketyosz 2017.10.16. 19:29:43

Hű, neked jó sokat fogyaszt az autód. Az én 275-ös XF-em pályán egészen 160-170km/h-ig nem megy 8 fölé. Ezek a 10 feletti értékek elég furcsák.

Kercerece 2017.10.16. 20:35:23

Hehe, legalább valamiben legyen első :)

A tiéd már a 8 sebességes, vagy a 6 ? Budapesti használatban van, vagy lazább forgalomban ?

Visszanézve, amit írtam, picit megtévesztő lehet, autópályán hosszú utaknál lemegy a fogyasztása kb 7.5-re, de városban jó magas, amíg be nem melegszik. Illetve nálam az autópálya az kb hogy Budaörsről bemegyek Budapestre és vissza. A teljes átlagom (ez jórészt Budapestre munkába járást jelent) 2-3 év alatt; 10.4 L/100km, a spritmonitorban vezetem. De ha Bp-en laknék és lámpától lámpáig menne 100%-ban akkor még több lenne.

www.spritmonitor.de/en/detail/690267.html
süti beállítások módosítása