Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

XF 3.0V6 dízel motor és az autó tartalékai

2015.03.31. 22:26 Kercerece

Mivel a leggyengébb változatot vettem, ami 211LE-s, elgondolkoztam hogy milyen különbségek lehetnek a 211 (450Nm), 241 (500Nm) és 275 (600Nm) lóerős változatok között ? Nem akarok senkit bármiféle tuningolásra buzdítani, csak leírom amit találtam, hogy másnak már ne kelljen keresgetnie ugyanezeket az adatokat. Leszögezem, a 211LE-s verziót is nagyon jó vezetni, minden közlekedési helyzetben elég az ereje és gyorsan reagál a kitűnő váltóval együtt dolgozva.

 

   A legfontosabb, hogy a három teljesítmény szintű változat motorja teljesen ugyan az. Sem a feltöltő, sem az injektorok nincsenek módosítva és úgy általában semmi a motorban. Egyes angol fórumok nagyobb injektorokról írnak, de furcsa módon a beszállítói katalógusban meg ugyan az a cikkszám az injektorra mind a három verzióhoz, ezért a nagyobb injektor csak szóbeszédnek tűnik.

 

  A két turbó közül a második kb 2700-as fordulaton kapcsol be és segít rá a főturbóra. A 275LE-s XF a 600Nm-t 2000-es fordulaton eléri, majd a második turbó bekapcsolása sem tud jobban rásegíteni az első kifulladása miatti meredeken eső nyomatékra és 550Nm-re leesik. Ebből arra következtetek, hogy vagy fogyasztási okoból, vagy a második turbó védelme érdekében a turbónyomást nem húzták az egekbe és valamiért nem is tanácsos. Így a 275LE-t ennél a blokknál a felső határnak érzem, tovább chippelni nem tanácsos, márcsak a nyomaték konverter miatt sem.

 

 A ZF6HP28 váltó (a 6 sebességesről írok, mert nekem is az van az autóban) folyamatos üzemben 650Nm-t visel el, de 3 féle nyomaték konverterrel gyártották, ezek 440Nm, 600Nm és 650Nm -ig használhatóak. 

 

A ZF szemérmesen hallgat, hogy melyik váltó sorozatban (kb 10 verziója van csak az XF-hez) melyik konverter van beépítve, de a ZF katalógus alapján a 211LE-s XF -hez ugyan az a váltó sorozat jó, mint az XJ 275LE-s, azt a sorozatot viszont nem rakták a 275LE-s XF verzióba. Ebből annyit merek kikövetkeztetni, hogy a 211LE-s XF verzióba is legalább a 600Nm-es nyomaték konverter került.

 

A fentieket összegezve a véleményem az, hogy mind a 211LE-s mint a 241LE-s XF -ben jelentős tartalék van és szakértő kezekben 550Nm-ig növelt nyomaték még a gyári, XJ-ben használt alatt marad ugyan azokkal az alkatrészekkel, ekkor a teljesítmény (ha a maximális fordulatszám marad), 265LE. De részemről ez csak egy gondolatkísérlet, drága dolog egy mégis széthajtott turbó vagy váltó, ami pedig folyamatosan drága az XF fenntartásban az évi egy garnitúra gumi ha túl acélosított a nyomaték. 

 

Ha bárkinek van tapasztalata a bejegyzésben leírtakkal kapcsolatban, írja bátran.

 

   Amióta megírtam ezt a bejegyzést elég sokat halllani a gyári 300LE/700Nm-es 3.0d meghibásodásokról, illetve egy a blogot olvasó úriember megkeresett, amikor tönkrement a 3.0d blokkja, ami 340LE-re volt felhúzva, a nyomatékot nem tudta megmondani hozzá. Mindezek alapján azt tudom tanácsolni, hogy 275LE/600Nm felé senki ne tuningolja a 3.0d blokkját, de kb 265LE/550Nm-ig a 211LE, 241LE-s verziók is problémamentesek maradnak.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr277324982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása