Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Utolsó kommentek:

Raven! 2022.03.15. 15:28:30

Szevasz.

Erdeklodnek a markaszerviz ezt a munkafolyamatot horror arban csinalja, vagy mi az oka az otthoni butykolesnek???

Bejegyzés: ZF 6HP26, 6HP28 (Jaguar XF, XJ) automata váltó olajcseréje, karbantartása

Kercerece 2018.06.21. 10:59:20

Hehe, az most jól jönne :) Sok sikert az olajcseréhez!

Bejegyzés: ZF 6HP26, 6HP28 (Jaguar XF, XJ) automata váltó olajcseréje, karbantartása

Imi36 2018.06.21. 10:22:47

Köszönöm szépen ezt a klassz és lényegretörő leírást! Én is most fogom lecserélni az olajat, igaz nem Jag, hanem BMW, de a 6HP28 az 6HP28...
Most kaptál tőlem egy jó hideg korsó sört gondolatban!!!

Bejegyzés: ZF 6HP26, 6HP28 (Jaguar XF, XJ) automata váltó olajcseréje, karbantartása

Kercerece 2018.02.23. 14:48:49

Illetve utánanézve egy rakás autóban szintén műanyagra váltottak 2010 körül, pl Audik.

Bejegyzés: Gázpedál törés - Mert ez az autó is tud meglepetésekkel szolgálni

Kercerece 2018.02.23. 14:47:33

Ahogy nem nyomod ( vagy eltörik :) ), a rugó benn a tengelynél visszahúzza alapállásba. Nem voltam boldog a sztori közben :)

Sajnos a 2009-es fém pedálról nem derült ki, hogy biztosan beépíthető e, ezért egy ugyan olyan cikkszámú műanyagot rendeltem.

Bejegyzés: Gázpedál törés - Mert ez az autó is tud meglepetésekkel szolgálni

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.02.23. 13:34:48

Húhh, ez nem gyenge...

Mi van ha padlóállásban maradt volna? Vagy azt a rugó nem engedné?

Bejegyzés: Gázpedál törés - Mert ez az autó is tud meglepetésekkel szolgálni

Kercerece 2017.10.29. 17:01:11

Nehéz ennyi alapján megmondani, de amikor velem történt ilyen, még egy Lanciával, akkor ott a főtengely jeladó volt megszakadva; általában összeért a tekercs, de ahogy melegedett, a szakadásnál nyílt a rés és egyszer csak nem volt gyújtás jel a főtengelyről, amitől azonnal leállt. Mindezt teljesen véletlenszerűen, de inkább már melegen.

Másik eset, amit láttam, azt generátor rövidzár okozta; a forgórész véletlenszerűen beleért az állórészbe, mert már kikopott a tengelye, ez főleg kanyarodáskor, bukkanón jött elő.

A kettő közül az elsőre tippelnék, vagy a tekercs szakadt (hidegen összeér, motormelegen már nem), vagy a tekercs csatlakozója korrodálódott (kontaktsprével fújd ki), vagy a kábele (ezt a legnehezebb kimérni, de ha kábel köteg biztosan rendben akkor a kábel rendben).

Bejegyzés: Kis kotyogás a futómű felől...

Orgi Orvi Orgi 2017.10.25. 19:41:29

sziasztok segicséget kérnék van egy s tipe 30v6 kézi vàltos egy rejtély szó szerint le àl amikkor gondolja kompjuter csere kàbel köteg rendben amj létezik es nem jo

Bejegyzés: Kis kotyogás a futómű felől...

Kercerece 2017.10.16. 21:11:08

Kössz a gondolatokat, sokan olvassák, másnak is hasznára lehet.

A motor elhullásról annyit tudnék mondani, sajnos többen megkerestek már a problémával, minden esetben 200 és 250.000Km közötti autókról volt szó. Pl volt aki az üléscseréből megmaradt bőrhuzatot vette volna meg és azért mondta vissza, mert épp azon a héten krepált be szegénynek a motor kb 200.000km-nél, vagyon kétségbe volt esve. Legyen igazad, amúgy, menjen el mindkettőnké jó sokat.

A DPF-ről itt egy vicces cikk;

www.dailymail.co.uk/news/article-2056574/Motorist-told-45-000-Jaguar-keeps-breaking-driving-FAST-enough.html

mármint a megfogalmazás vicces, a lényeg azért annyira nem, Bp-i használatnál is előjön.

A váltó olaj cseréről (nem a szintellenőrzéses bejegyzés) írtam egyet, majd nézd meg, ha érdekel, bár ha jól értem már túlvagy rajta te is, abban én is a fekete gumigyűrűs elektromos csatlakozó tömítést használtam, cseréje kötelező elem :)

Minden jót és jó látni hogy mást is lázba hoz ez a gyönyörű autó.

Bejegyzés: Jaguar XF dízel kötelező szervíze, EGR szelep takarítás

ketyosz 2017.10.16. 20:43:16

Egy-két módosítás és kiegészítés, ha elfogadod:
- A Mannol ATF-ből az AG55 a LifeGuard 6-tal egyenértékű.
- Ha már Mannol, azaz SCT: Az automata váltóra ők is gyártanak szűrőt (ők is a teljes olajteknőt) és harmad-negyedáron lehet hozzájutni. Egyedül a csavarok nincsenek a készletben, minden egyéb tekintetben tökéletes a cucc. Ha nincs meg a cikkszám a Jaguar alatt, akkor nézesd 5-ös BMW-nél!
- Ha cseréled az automata váltó olaját, akkor érdemes következő ellenőrzést végrehajtani: Van a váltó jobb hátulján egy elektromos csatlakozó. Ezt egy műanyag cső tömíti a házhoz. Ha a rajta lévő gumik vöröses színűek, akkor az a régi modell, ami ha csak egy picinykét is könnyezik, akkor a legváratlanabb helyzetben fog cserbenhagyni. Feltétlen javasolt a cseréje. Az új gyári ZF cseredarabon már fekete a gumi tömítőgyűrű, onnan könnyen megismerhető. Szintén a BMW-nél érdemes keresni a katalógusban, mert a Jag-hez nem fogja hozni, kb. 5e forint az ára.
- Bár ez egy régi cikk, tavalytól van a Mannol-nak, nemhogy a fenti Ford/Citroen előírást kielégítő olaja, de kifejezetten Jaguar/Land Rover szabványok szerinti, a 7723 kódú.
- Nagyon örvendetes, hogy te sem várod meg a mesebeli huszon-xezer kilométeres olajcserét, hanem gyakrabban cseréled. Ehhez annyit hadd tegyek hozzá, hogy 100-e km-ként érdemes az alsó olajteknőt is levenni, és az aljára rakódott olajsarat mechanikusan eltávolítani. Komoly gondok forrása tud lenni az olajsár.
- A Jag legendáriumban alig beszélnek a hátsó difiről, csak hogy melyik a gyengébb kivitel. stb. Az olajcseréről egyenesen az élethosszig-egy olajjal hülyeségeket lehet olvasni. 100e, de legkésőbb 150e km-enként érdemes lecserélni benne a hajtóműolajat. Mindössze 9 deci kell bele a közönséges 75W-90 jaktóműolajból. Ha elektronikus vezérlésű vagy utólagos LSD cucc van benne, akkor a fentiek természetesen nem vonatkoznak rá.
- Írod, hogy nem szabad a légszűrőn spórolni, amivel szintén teljesen egyetértek. Ha tartod itt, Magyarországon - főleg felénk, a poros Alföldön - a hosszú lészűrő csereperiódusokat, akkor a légtömegmérő szenzorok is lekoszolódnak és jön a hibajelzés. Vannak már mindenféle modern tisztítószerek, de nem érdemes velük játszani. Ki kell venni a szenzort, szépen óvatosan lebontani a burkolatokat és szenzorban lévő fémszál(ak) és mérőbélyeg felületét alkohollal, puha fültisztító pálcával meg kell takarítani, amíg teljesen tiszta nem lesz. Ha így teszel nem csak spórolsz, de hibamentesen, pontosan fog mérni, amíg a világ világ. Érdekes megfigyelés, hogy álló motornál és levett gyújtásnál is beírja a hibakódot, ha leveszem a szenzorok vezetékeit. Ilyet másnál még nem tapasztaltam.
- A felnik szép, rozsdamentes (lemez bevonatú) anyái hitvány Ford-örökség. Néhány le-fel hajtás után - főleg, ha légkulcs is van a buliban - akkor a burkolat megnyúlik, lógni kezd, csilingel tőle a kerék. Hajlamos leesés előtt még lesarkalni az alatta levő anyát is, így egy kínszenvedés a levarázsolása. Valahol olvastam, hogy az USÁ-ban vagy Angliában már perlik is miatta a gyártót. Én is így jártam, úgyhogy le is cseréltem a teljes garnitúrát a Mitsubishi/Toyota/Lexus/Rover anyáira, mielőtt szétverném a szép gyári Volans felniket. Minden tekintetben megegyeznek az eredeti anyákkal, kivéve, hogy nem 19mm a kulcsméretük, hanem 21mm-es. Viszont anyagukban krómozottak, nincs rajtuk kupak, így a fenti nyűg kikerülhető velük. (rbcdn.hu/b/201705/02/14194886_400x400.jpg) Ha cseréled, ne feledd el a kerékkulcsot is kicserélni a csomagtartóban 21-esre! :)
- A 200e km feletti dízel lutri véleményeddel nem értek egyet, én speciel kb 500e km-es gondtalan együttélésre számítok;
- A DPF a legritkább esetben szorul cserére, számtalan anyag és eljárás van a megbontás nélküli, valamint a megbontásos tisztításra, regenerálásra. Olyan, mint a turbó: Ha az ember betart egy-két szabályt akkor egyáltalán nem olyan riasztó és gondterhelt az együttélés vele.

(Én egy 275LE/600Nm 3.0D Portfolio boldog tulajdonosa vagyok.)

Bejegyzés: Jaguar XF dízel kötelező szervíze, EGR szelep takarítás

Kercerece 2017.10.16. 20:35:23

Hehe, legalább valamiben legyen első :)

A tiéd már a 8 sebességes, vagy a 6 ? Budapesti használatban van, vagy lazább forgalomban ?

Visszanézve, amit írtam, picit megtévesztő lehet, autópályán hosszú utaknál lemegy a fogyasztása kb 7.5-re, de városban jó magas, amíg be nem melegszik. Illetve nálam az autópálya az kb hogy Budaörsről bemegyek Budapestre és vissza. A teljes átlagom (ez jórészt Budapestre munkába járást jelent) 2-3 év alatt; 10.4 L/100km, a spritmonitorban vezetem. De ha Bp-en laknék és lámpától lámpáig menne 100%-ban akkor még több lenne.

www.spritmonitor.de/en/detail/690267.html

Bejegyzés: XF-ben reinkarnálódott régi autóm

ketyosz 2017.10.16. 19:29:43

Hű, neked jó sokat fogyaszt az autód. Az én 275-ös XF-em pályán egészen 160-170km/h-ig nem megy 8 fölé. Ezek a 10 feletti értékek elég furcsák.

Bejegyzés: XF-ben reinkarnálódott régi autóm

Oregon (TM) 2016.07.14. 11:31:24

Köszi.

Már megvan az XF. A feleségemnek vettem, neki előtte egy X-Type-ja volt, nekem meg egy XJ-m (X350)és egy E-Coupe-m van. Azt hiszem hasonló az ízlésünk.:) Az XJ-ben ugyanez a 2.7D-es motor van, de abban egy gyári új, mert régi főtengely töréssel meghalt. (Nekem az XJ-m, a megtett 40e alatt nem írta ki a "DPF Full" üzenetet.) A feleségem az XF-et rövidebb távokon használja, de garázsból fog indulni. Az autó költségei annyira engem nem zavarnak, mert keveset megyünk összesen már csak azért is, mert több autónk van. Erre az XF-re amit ráköltök az olyan 400e lesz, de ebben benne van a futómű lengőkarok fékek és vezérlés láncostul. (185e-vel vettem)

Bejegyzés: XF-ben reinkarnálódott régi autóm

Kercerece 2016.07.14. 11:06:54

@Oregon (TM): a 2.7V6D -hez 150eFt körül lehet már utángyártottat találni. 3.0V6D -hez 240eFt körül plussz a csere költsége, a gyári verzióknál biztosan van egy 2-3x szorzó, nem tudom hogy az utángyártottakban mennyi a felvitt anyag, de pl normál katalizátoroknál is jellemző hogy az ár (kerámiateseteken a nemesfém katalizátor anyag) egyenesen arányos az élettartammal. De, és ez a nagyobb baj, ha például városon belül használnád csak az autót, bármilyen rövid idő alatt el tud dugulni. Lehet akár néhány 10.000km a csere után. Lehet akár csak 10 perc erőltetett menet hidegen.

Egyébként a normál élettartama, ha nem csak rövid utakra használt az autó, kíméletesen és a kiégető ciklus végig tud futni, akkor 150-180eKm között lehet. Utána, mint pl egy gyertyát vagy levegőszűrőt cserélni kell mert elhasználódott. Nekem XF vásárlásánál ezért volt fontos szempont az igazolható alacsony km futás, mert egy 150eKm -nél többet megélt modern dízelnél a vásárlás utáni felújítás akár plussz 1mFt is lehet, pl a DPF miatt.

Ha hosszabb vidéki utakra használnád az autót, akkor megnő az élettartam, mivel kevesebb a kormos üzem és a megszakított kiégető ciklus.

Igen a britishparts.co.uk szállít Mo-ra, a csomag súlyától is függ, 7eFt és 10eFt közötti a csomagolási és postaköltség, profin már a webshopban látni fizetés előtt hogy mennyi lesz a postaköltség, sajnos a postázás nem olcsó náluk. Ha megnézed a kötelező szervízes postot, abban a végén leírom, hogy mit honnan szerzek be itthon.

Ha azért kérdezted, mert épp számolod kb mennyibe kerül az XF fenntartása, akkor én vezetem a spritmonitoron, már másfél évnyi adat fenn van;

www.spritmonitor.de/en/detail/690267.html

nem a fillérezés miatt, hanem hogy lássam hogy állnak össze a költségek. Gumit, fékeket pl 2 évente komplett cserélni kell.

Ha ott megnézed, az üzemanyagköltség nincs 50%-a a teljes költségnek. Így egy benzines lehet 50%-al többet fogyaszt, de összköltségben nem sokkal több és megbízhatóbb idősebb korára.

Bejegyzés: XF-ben reinkarnálódott régi autóm

Oregon (TM) 2016.07.14. 09:27:01

Köszi. Mennyibe kerül ez a DPF szűrő?

Ja! És a britishparts.co.uk szállít Magyarországra?

Bejegyzés: XF-ben reinkarnálódott régi autóm

Kercerece 2016.07.14. 09:14:10

@Oregon (TM): Szia,

A DPF szűrő bemelegítése kb 10km-ig tart, ebből az első 1-5km-en egyáltalán nem hajthatod az autót mert a hideg motor azonnal telekormolja ("DPF Full" üzenet). Írtam később az autó kötelező szervízéről, ott részletesebben leírom a fenntartásaim. Például, bár én átlag 10-15km-es, Bp környéki utakra használom, az olajcsere periódusom (amit automatikusan számol, majd kiírja hogy "Service Required") a 26.000Km / 1év helyett 10.000km-re csökken a DPF miatti plussz üzemenyag befecskendezés majd az üzemanyag egy részének olajba kerülése miatt, amitől az olajminőség katasztrofálisan leromlik.

Mi lenne, ha belvárosban, rövid utakra használnám ?

No és akkor még ott a turbófeltöltő, aminek szintén olajmelegítésre, leállításkor hűtési időre van szüksége. Így egy mai turbódízel-t ne vegyen meg az, aki sportosan szeretne vezetni. Vagy cserélgetheti a DPF szűrőt, turbót.

Bejegyzés: XF-ben reinkarnálódott régi autóm

Oregon (TM) 2016.07.14. 08:53:30

"A DPF miatt nem lehet a modern dízeleket sportkocsiként kezelni."

Szia. Itt mire gondolsz?

Bejegyzés: XF-ben reinkarnálódott régi autóm

Lorant Bogath 2015.03.13. 23:26:47

Az AJ-V8 as motor a Jaguar algal Lett kifejlesztve, nem Ford motor. Nekem 4 literes V8-as van es semmi baj a valtoval 67 ezer merfoldnel jarok most

Bejegyzés: Vásárlási tanácsok, illetve miért éppen Jaguar S-Type ?

Ru Si 2013.05.22. 02:02:46

Sziasztok. Lenne egy kérdésem, egy Jaguar XJ 6-om van 3.2 92-es évjàrat.... Màr egy éve szenvedek ugyanazzal a problémàval és hiàba jàrok szerelöhöz, a hiba még mindig ugyanaz.... Az auto indul, viszont a fordulatom üresben fel le jàr, majd befullad. Amint sebességbe teszem ez megszünik és a fordulat egyenletes. De nem ez a legnagyobb gond, hanem miutàn levezettem x km-ert, az auto egyszerüen menet közben elveeszti a fordulatot, hiàba nyomom erösebben a gàzt, a fordulat eltünik, majd leàll az auto...... cseréltem màm benzin pumpàt, szüröt, levegöszüröt.... Valakinek volt màr hasonlo tapasztalata?????

Bejegyzés: Bevezetés

cat540923 2010.11.26. 03:38:23

@aranyfater: érden 10 ezer/db a felújitás, vedd ki, vidd el, Fehérvári út 83. Kovács Gábor 20/3717093 én kb.1.hónapja csináltattam, jobb mint az új!

Bejegyzés: Adaptív lengéscsillapító gömbfej, futómű alkatrészek
süti beállítások módosítása