Égeti a zsebed 2-5m Ft, autót akarsz venni, Jaguárt, no de melyik típus legyen és melyik évjárat ?
Amikor az első Jaguar vásárláson törtem a fejem, utánanéztem kicsit a Jaguar típusok hibáinak. A lenti táblázatban biztosan találni hibát, hiányosságot. Kérem akinek van hozzáfűznivalója, például autószerelő, tulajdonos, szóljon és kiegészítem. A hibák alatt a sokszázezres tételeket soroltam fel. Update: régebben hiányzott innen az XF, ahogy gyűlnek róla az információk kiegészítem a listát.
3.0V6 és 4.0V8-nál előforduló főtengely megszorulásokat nem tudtam igazán osztályozni. Ezeknél állítólag főtengely csapágy elfodulás történik, esetleg az olajnyomás alacsony (4.0V8). Beszéltem 3.0V6 elfordult csapágyas (autójára igényes, rendesen olajat cserélő) tulajdonossal és láttam több hirdetést is. Másik oldalról ez a 2.5, 3.0 V6 Ford blokk már sok autóban jól szolgált és nagyon kiforrott típus, így az olajozásos motorhibákat nem vettem fel a táblázatba, mert előfordulásuk (szerintem) alacsony kell hogy legyen, a 4.2V8-nál a hibával nem találkoztam.
A 2.0D és 2.2D motorról Ford Mondeo fórumokat kellene megnézni nekem olyanom nem volt.
A 2.7D motor mára sokat futott blokká érett, ennél a típusnál minden előfordulhat, ami dízelekre jellemző. Az azért hozzátenném, hogy maga az üzemanyag ellátó rendszer igényesen kivitelezett sok más dízel rendszerhez képest, például az üzemanyag visszatérő ágba került üzemanyaghűtő, ami segít, hogy alacsony üzemanyag szintnél se melegedhessen fel a nafta a tankban. Sokakakt érintő hiba az EGR szelep elkoszolódása, szerencsére kettő van belőle, DPF szűrő eltömődése is jellemző városi használtanál.
Az XF 3.0D-t felvettem a lenti táblázatba és a vételre javasoltak közé került számos dízelmotorból fakadó lehetséges hibája ellenére. Ennek az az oka, hogy maga az egész autó kiforrott és megbízható, a dízelességből eredő problémák kivételével, körültekintően lehet belőle jót találni; városi használatra nem javasolt, érdemes úgy kalibrálni a megvételét, használatát, hogy 200.000km felett a nagy nyomatékú, vezetési élményben kitűnő dízel blokk egy időzített bomba, a kevesett futot példányok képességei viszont lenyűgözőek, végre egy Jaguar, ami szépen megy és viszonylag keveset fogyaszt. A kiforduló szellőzőrostélyokat menüből fixen kifordultra lehet és érdemes állítani. Ami jó hír, hogy az EGR szelepet áttervezték, kevésbé tömődik el korommal, mint a 2.7D-nél.
Típus | Motor | Váltó | Évjárat | Hibák | Javasolt a megvétele | |
X-Type | 2.1V6, 2.5V6, 3.0V6 | 4A | 2001-2002 | automata váltó gyenge | talán (cserélt váltóval csak) | |
X-Type | 2.1V6, 2.5V6, 3.0V6 | 5A | 2003-2008 | apróságok | igen | |
X-Type | 2.1V6, 2.5V6, 3.0V6 | 5M | 2001-2008 | apróságok | feltétlenül | |
XK | 4.0V8, 4.0V8R | 5A | 1997-2000 | nicasilos hengerek, műanyag feszítők | nem | |
XK | 4.0V8, 4.0V8R, 4.2 | 5A,6A | 2000-2006 | apróságok | igen | |
XJ | 3.2S6, 4.0S6, 4.0S6R | 4A | -1996 | apróságok | igen | |
XJ | 4.0V8, 4.0V8R | 5A | 1996-2000 | nicasilos hengerek, műanyag feszítők | nem | |
XJ | 4.0V8, 4.0V8R | 5A | 2000-2002 | apróságok | feltétlenül | |
XJ | 4.2V8, 4.2V8R | 6A | 2003-2009 | apróságok, nyomaték konverter hiba (2003) | igen | |
S-Type | 4.0V8 | 5A | 1999 | nicasilos hengerek, műanyag feszítők,váltó | nem | |
S-Type | 4.0V8 | 5A | 2000-2001 | műanyag feszítők,váltó gyenge | talán | |
S-Type | 3.0V6 | 5A | 1999-2001 | váltó gyenge | talán | |
S-Type | 3.0V6, 4.2V8 | 6A | 2002-2004 | nyomaték konverter hiba, beázások(1999-2004) | igen | |
S-Type | 3.0V6, 4.2V8 | 6A | 2004-2008 | apróságok |
feltétlenül |
|
XF | 2.7V6D | 6A | 2008-2009 | rossz tartású ülés, DPF városi használatban nem regenerálódik, EGR szelep eltömődése, szellőzőrostély nem fordul ki. |
talán |
|
XF | 3.0V6D | 6A | 2009-2011 | rossz tartású ülés, DPF városi használatban nem regenerálódik, 200.000km környékén számos főtengely törés, szellőzőrostély nem fordul ki, műanyag gázpedál eltörik(!) |
igen |
Jelenleg egy 2010-es 3.0DV6 XF-et használok, amit tapasztaltam és ami várható hibajelenség (apróságok is listázva);
- Water in Fuel sensor csere - Hamis "Water in Fuel" riasztás a műszerfalon
- Motorháztető nyitva érzékelő hiba - Hamis, véletlenszerű riasztások, mintha a motorháztetőt kinyitották volna
- Ülés tartása rossz 2011 előtt - ez szubjektív és nem "hiba", de legalább annyira bosszantó és nehéz rajta segíteni (erről írtam egy bejegyzést) érdemes alaposan kipróbálni vétel előtt, hogy jó lesz e
- Főtengelytörések - sajnos számos esetről hallottam a sokat futott példányoknál. Olyan, mintha a főtengely anyaga elöregedne a nagy terheléstől.
- DPF full üzenetek - nálam félig vidéki használatban van az autó, de még így is előfordult, hogy 2 év alatt 3 alkalommal nem tervezett autópálya körre kellett mennem, hogy kiégessem.
- Szellőzőrostély kifordulás indításkor - az egyik rostély kifordul, de mintha ugrálna, akadozna, ezért inkább lekapcsoltam menüből a funkciót