Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Milyen Jaguart vegyünk és melyik évjáratból ?

2009.07.14. 13:38 Kercerece

 

  Égeti a zsebed 2-5m Ft, autót akarsz venni, Jaguárt, no de melyik típus legyen és melyik évjárat ?

   Amikor az első Jaguar vásárláson törtem a fejem, utánanéztem kicsit a Jaguar típusok hibáinak. A lenti táblázatban biztosan találni hibát, hiányosságot. Kérem akinek van hozzáfűznivalója, például autószerelő, tulajdonos, szóljon és kiegészítem. A hibák alatt a sokszázezres tételeket soroltam fel. Update: régebben hiányzott innen az XF, ahogy gyűlnek róla az információk kiegészítem a listát.

 

  3.0V6 és 4.0V8-nál előforduló főtengely megszorulásokat nem tudtam igazán osztályozni. Ezeknél állítólag főtengely csapágy elfodulás történik, esetleg az olajnyomás alacsony (4.0V8). Beszéltem 3.0V6 elfordult csapágyas (autójára igényes, rendesen olajat cserélő) tulajdonossal és láttam több hirdetést is. Másik oldalról ez a 2.5, 3.0 V6 Ford blokk már sok autóban jól szolgált és nagyon kiforrott típus, így az olajozásos motorhibákat nem vettem fel a táblázatba, mert előfordulásuk (szerintem) alacsony kell hogy legyen, a 4.2V8-nál a hibával nem találkoztam.

 

  A 2.0D és 2.2D motorról Ford Mondeo fórumokat kellene megnézni nekem olyanom nem volt.

 

A 2.7D motor mára sokat futott blokká érett, ennél a típusnál minden előfordulhat, ami dízelekre jellemző. Az azért hozzátenném, hogy maga az üzemanyag ellátó rendszer igényesen kivitelezett sok más dízel rendszerhez képest, például az üzemanyag visszatérő ágba került üzemanyaghűtő, ami segít, hogy alacsony üzemanyag szintnél se melegedhessen fel a nafta a tankban. Sokakakt érintő hiba az EGR szelep elkoszolódása, szerencsére kettő van belőle, DPF szűrő eltömődése is jellemző városi használtanál.

 

Az XF 3.0D-t felvettem a lenti táblázatba és a vételre javasoltak közé került számos dízelmotorból fakadó lehetséges hibája ellenére. Ennek az az oka, hogy maga az egész autó kiforrott és megbízható, a dízelességből eredő problémák kivételével, körültekintően lehet belőle jót találni; városi használatra nem javasolt, érdemes úgy kalibrálni a megvételét, használatát, hogy 200.000km felett a nagy nyomatékú, vezetési élményben kitűnő dízel blokk egy időzített bomba, a kevesett futot példányok képességei viszont lenyűgözőek, végre egy Jaguar, ami szépen megy és viszonylag keveset fogyaszt. A kiforduló szellőzőrostélyokat menüből fixen kifordultra lehet és érdemes állítani. Ami jó hír, hogy az EGR szelepet áttervezték, kevésbé tömődik el korommal, mint a 2.7D-nél.

Típus Motor Váltó Évjárat Hibák Javasolt a megvétele
X-Type 2.1V6, 2.5V6, 3.0V6 4A 2001-2002 automata váltó gyenge talán (cserélt váltóval csak)
X-Type 2.1V6, 2.5V6, 3.0V6 5A 2003-2008 apróságok igen
X-Type 2.1V6, 2.5V6, 3.0V6 5M 2001-2008 apróságok feltétlenül
XK 4.0V8, 4.0V8R 5A 1997-2000 nicasilos hengerek, műanyag feszítők nem
XK 4.0V8, 4.0V8R, 4.2 5A,6A 2000-2006 apróságok igen
XJ 3.2S6, 4.0S6, 4.0S6R 4A -1996 apróságok igen
XJ 4.0V8, 4.0V8R 5A 1996-2000 nicasilos hengerek, műanyag feszítők nem
XJ 4.0V8, 4.0V8R 5A 2000-2002 apróságok feltétlenül
XJ 4.2V8, 4.2V8R 6A 2003-2009 apróságok, nyomaték konverter hiba (2003) igen
S-Type 4.0V8 5A 1999 nicasilos hengerek, műanyag feszítők,váltó nem
S-Type 4.0V8 5A 2000-2001 műanyag feszítők,váltó gyenge talán  
S-Type 3.0V6 5A 1999-2001 váltó gyenge talán
S-Type 3.0V6, 4.2V8 6A 2002-2004 nyomaték konverter hiba, beázások(1999-2004) igen
S-Type 3.0V6, 4.2V8 6A 2004-2008 apróságok

feltétlenül

XF 2.7V6D 6A 2008-2009 rossz tartású ülés, DPF városi használatban nem regenerálódik, EGR szelep eltömődése, szellőzőrostély nem fordul ki.

talán

XF 3.0V6D 6A 2009-2011 rossz tartású ülés, DPF városi használatban nem regenerálódik, 200.000km környékén számos főtengely törés, szellőzőrostély nem fordul ki, műanyag gázpedál eltörik(!)

igen

 

Jelenleg egy 2010-es 3.0DV6 XF-et használok, amit tapasztaltam és ami várható hibajelenség (apróságok is listázva);

- Water in Fuel sensor csere - Hamis "Water in Fuel" riasztás a műszerfalon

- Motorháztető nyitva érzékelő hiba - Hamis, véletlenszerű riasztások, mintha a motorháztetőt kinyitották volna

- Ülés tartása rossz 2011 előtt - ez szubjektív és nem "hiba", de legalább annyira bosszantó és nehéz rajta segíteni (erről írtam egy bejegyzést) érdemes alaposan kipróbálni vétel előtt, hogy jó lesz e

- Főtengelytörések - sajnos számos esetről hallottam a sokat futott példányoknál. Olyan, mintha a főtengely anyaga elöregedne a nagy terheléstől.

- DPF full üzenetek - nálam félig vidéki használatban van az autó, de még így is előfordult, hogy 2 év alatt 3 alkalommal nem tervezett autópálya körre kellett mennem, hogy kiégessem.

- Szellőzőrostély kifordulás indításkor - az egyik rostély kifordul, de mintha ugrálna, akadozna, ezért inkább lekapcsoltam menüből a funkciót

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr81245733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hampelmann 2009.09.08. 07:11:06

a fenti összefoglalóból kiderül, hogy tényleg 2004 után jöttek ki a már igazán "kiforrott"modellek
Köszi az összefoglalót, igazán hasznos és tanulságos!

Kercerece 2009.09.08. 10:09:22

@hampelmann: Ha veszel autót és meglesznek az első idők tapasztalatai, egészítsd ki a fentieket bátran.

hampelmann 2009.09.08. 16:58:25

@Kercerece:
Oké!
Így lesz!
Megígérem! ;)

biro77 2010.07.18. 20:34:28

Szia!
Nekem nagyon tetszik az s-type és most nem tudom eldönteni megvegyem vagy sem mit jelent hogy, nyomaték konverter hiba, beázások(1999-2004). Bocsi ha hülyeséget kérdezek de, nővagyok és nem nagyon értek az autókhoz.Igaz nem magyarországon forgalomba lévő autót akorok venni, hanem Angliában és jobb kormányost. Az itt gyártott autókról van valakinek valamilyen infója.
Köszi előre is a segitséget. Ági

cat540923 2010.09.09. 13:23:48

@biro77: Helló Ági!Ha minden hibával szervizbe kell menned, akkor vastag pénztárca kell a Jaguárhoz...a szervizben horror alkatrészárak, munkadíjak vannak...ha van jó szerelőd, akkor szinte mindent lehet javítani,szerelni rajta../lásd:Kercerece - több 100 ezres cserék helyett pár 10 ezres javítás - én is csak így tudom fenntartani, hogy magam csinálom...és persze az alkatrészt is fel kell hajtani, a lehető legolcsóbb áron, ami ha nem értesz hozzá és nincs segítséged - nem egyszerű !! a vételnél meg nem az számít, hogy hol veszed, vagy hogy jobb, vagy bal kormányos, hanem hogy milyen állapotban van...és hát ehhez meg megint nem árt ha ért valaki hozzá..../ha már vettél akkor remélem jót sikerült - akkor jó utat, és kevés szervizt kívánok, mindenesetre a rendszeres karbantartásról ne felejtkezz el, mert azt meghálálja.....vagy ha nem, megbosszúlja !
süti beállítások módosítása