Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Gyújtás tesztelése

2009.08.23. 13:29 Kercerece

  A gyakori hiba okok között a gyújtó trafó szerepel, amit említettek Csikós Úrék is a cikkükben.

Ahhoz hogy az autó beinduljon és szépen járjon viszonylag kevés dolog kell, ha nem indul vagy nagyon zötyögős ezeket nézi át az ember;
- levegő van ? -> Pillangószelep, levegőszűrő, lambda szonda, MAF (levegőmennyiség) szenzor
- szikra van ? -> Akkumulátor, indítómotor, főtengely jeladó, gyújtókábel, gyújtó trafó, gyertya
- benzin van ? -> Tank eldugulás, benzin pumpa, benzin szűrő, injektor kábel, injektor
- kompresszió van ? -> Kompressziómérés, ha nincs; elállított vezérlés, beégett szelepek, dugattyúgyűrűknél probléma

Ha a fentiek mind rendben, akkor be kell röffennie.

A gyújtás/gyújtó trafó hiba jele lehet a picit zötyögős járás és a hibakód a számítógépben: P0300, P0301-P0308 rossz előgyújtás hengerek szerint sorban a hibakódok, P0351-P0358 gyújtó árakör hiba, hengerek szerint sorban.
A P0301-P0308-nak sok egyéb oka lehet, a gyenge kompressziótól a nyitva beragadt injektorig, a P035x -ek viszont egyértelműen a gyújtás rendszer hibáját jelzik.

A fenti hibakódok nem Jaguar specifikusak, minden OBD kompatibilis ECU-ra igazak.

A gyújtás házi tesztelése egyszerű:
 - Gyújtó trafó ellenállása a csatlakozó két tüskéje között 0.5-1 Ohm kell hogy legyen, ha igen, akkor rendben.
 - Gyertya teszt; kiszerelve a blokkhoz nyomva, másik végén a trafóval szépen szikráznia kell, járó motornál, ehhez az injektort is illik lehúzni a vizsgált hengernél, ne follyon benzin a katalizátorba.
 - Gyújtó jel vizsgálata: a gyújtó jelnek legalább 10.5 V-nak kell lennie a csatlakozón. Ha ez nincs meg, akkor vagy a gyújtótrafó csatlakozó rossz, kábel rossz, a kábelkorbács-ECU csatlakozó rossz, akkumulátor cellazárlat, ha minden más rendben akkor sajnos az ECU rossz (de ennek szerintem kicsi az esélye). Itt szerintem a kontakt hiba lehet a legsűrűbben előforduló, egy kis kontakt spré csodákra képes.

Minden csatlakozót a lehúzás előtt jól nézzünk meg, óvatosan kell velük bánni, sajnos könnyű a benyomó füleket letörni. A gyújtó kábel teszthez szükséges az ECU oldali csatlakozó kiosztása, próbálgatni tilos.
Ha gyújtás hibára gyanakszol akkor egy multiméterrel 20 perc a fenti teljes ellenőrzés és az autószerelő máris konkrét hibára tud cuppanni, ha tényleg ott a baj.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr21332613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása