Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

4.0V8 vásárló, mire figyelj miután megvetted I.

2009.06.21. 18:20 Kercerece

  Mivel 2001 közepéig műanyag láncfeszítők voltak a V8-as blokkban, erről érdemes egy külön részt írnom.

  Ebayen vagy a britishparts.co.uk -n lehet legjobb áron beszerezni a felújításhoz szükséges alkatrészeket. A műanyag (másodlagos) láncfeszítők az S-Type 4.0-s blokkja előtti 4.0-nál (XK, XJ 2000-ig) hajlamosak az elöregedésre és a törésre akár 60-80e km után. Ha a láncfeszítő eltörik, akkor a szelepek belenyitnak a dugattyúkba és kezdődhet a motorgenerál. Az S-Type ugyan ezt a láncfeszítőt használja, csak egy rugóval megerősítve. Mivel ez a 4.0V8 -as blokk leggyengébb pontja, pontosabban egy időzített bomba ezért minden új tulajdonosnak itt kell először a zsebébe nyúlnia. A felújitáshoz sajnos sokminden kell, aki szerelt már sokat autót hobbi szinten és jónak érzi magát, az esetleg nekivághat, minimum 40 órás munka, de elsőre ennek lesz a duplája is. A gyári norma profi szerelőkek ha jól emlékszem 28 óra. Én beszereztem egy gyári szervíz CD-t és megcsináltam magam, de megszenvedtem.

Az anyag szükséglete a következő (ha az ember rendesen meg akarja csinálni):

    * 2db másodlagos (vezérmű tengelyek közötti) láncfeszítők acél kivitel
    * 2db elsődleges (vezérműlánc) láncfeszítők acél kivitel
    * 4db láncvezetők ha a futott km vagy az állapotuk igényli
    * 1db főtengely szimmering
    * 2db szelepfedél tömítés
    * 1db + 1db front blokk elem tömítés
    * 1 tubus hő és olajálló tömítő paszta

mindez megkapható készletben 120eFt-ért, most találtam meg egyben.

Szerszám igény:

    * Vezérlés állító szerszámok (legolcsóbb USA-ból bérelni eBay-ről, kb. 11eFt postával együtt + letét, a Christopher's Car-t tudom ajánlani, ők megbízhatóak)
    * Nyomaték kulcs (8nm - 350nm ig), így inkább 2 különböző
    * Szokásos: jó minőségű dugókulcsok, kulcsok

B verzióként meg lehet úgy is csinálni, hogy csak a két másodlagos láncfeszítőt cseréli ki az ember, ekkor csak a szelep fedeleket kell levenni, ez jóval kevesebb munka és nem kell a fenti alaktrészek 70%-a. Kérdés mire tervez az ember, ha 3-4 évre és sokat futott már az autó, akkor érdemes teljesen megcsinálni.


Magát a műveletsort nem írom itt le, ha valakinek jól jönne, akkor megosztom vele a szervíz CD instrukcióit. Illetve ha valaki vesz szervíz CD-t arra vigyázzon, hogy a VVTi egység előfeszítésének iránya az egyik hengersornál fordítva van berajzolva a gyári CD-n(!). Hiper nagy szívás, ha összerakod 30 fokkal elállított vezérléssel és szedheted szét újra + tömítéseket veheted újra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr801199194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása