Jaguar S-Type és XF, javítsuk együtt :)

Jaguar S-Type, biztosan sokan szeretik ezt a szép autót. Használtan az ára sem rossz. Érdemes e belevágni egy 7-9 évesbe, vagy jöjjön az új 1.2-es Opel Corsa és a lerobbanás mentes nyugodt élet ? Update: és jött a néhány éves XF.

Friss topikok

Címkék

Típushibák, meg ami még jött

2009.06.21. 19:09 Kercerece

  Sajnos sokminden. Az autó mielőtt megvettem sokat állt, ez egyfelől pozitívum, mert így a km-ek sem szaladtak bele, másfelől viszont az állás minden autó ellensége. Leírom a listát, nem elrettentésből, inkább elgondolkodtatónak; mi a jobb, az új autó egy másik kategóriából, vagy egy prémium de már használt, olcsó, de sok gondoskodást igénylő:

    * Az ablakörlő mechanika hajlamos a beragadásra állítólag (nálam az állás miatt teljesen). Kis játék után ki lehet szerelni, szétszed, grafitzsír és vissza.
    * Benzin pumpa letapadt a sok állástól: csere, a benzin pumpa a benzin tankban lesz (a benzinben), amit a hásó ülés alatt lehet kinyitni.
    * Csomagtartó beázása: szériahiba, a csomagtartó tömítőgumit kell levenni, a maradék elöregedett ragasztót leszedni, majd jó minőségű, pl magyar FBS szilikonnal (zöld tubusos minden barkácsáruházban) kinyomni a gumit és visszarakni.
    * Benzin szűrő eltömődött, alacsony benzin nyomás: a benzin szűrő a sárvédő ív alatt lesz a kerékdobban vezető oldalon.
    * A kormánymű ereszti az olajat: felújító műhely, kormanymu.hu , kedvesek, értenek hozzá, 2 év gari... a kormánymű egyébként ZF és az olaj folyást az okozta, hogy egy pozícióban állt sokat, így egy helyen kapott vizet, ahol a rozsda belemart, a tömítés meg ezért nem tömített. Megoldották csere nélkül, pedig ez a berozsdásodás nem könnyű eset, mivel a gyári tömítő garnitúra mit sem ér a bemaródás miatt.

Most ahogy átnézem, ez nem is olyan vészes, de némelyiket melós behatárolni, amikor pl áll a víz a csomagtartóban.

 

Interneten fellehető típushibák:

  • Automata váltó korai meghibásodás (olajcsere! - olajcsere!)
  • Csomagtartó beázása
  • V8 láncfeszítők törése (fémre csere még előtte)
  • Központi zár össze-vissza működik ( 4 db cseréje kb 120eFt, de sokszor kontakt hiba )
  • V8 vízpumpa lapátok (műanyag) letörnek, motor felmelegszik (60eKm -ként csere, létezik fémlapátos utángyártott USA-ból rendelhető)
  • Gyújtó trafó hiba: hengerek kihagynak (8eFt/db ha csere + gyertya, előfordulhat hogy a gyertya lyuk ment tele olajjal a rossz tömítés miatt, ezért nincs gyújtás)
  • Injektor el. csatlakozó fül törött, rossz kontaktus: rossz gyújtás (csatlakozót rendesen odarögzíteni)
  • VVTi csatlakozók szelepfedél kivezetéseinél a tömítés engedi az olajat (szelepfedelek összes tömítésének cseréje)
  • Elektromos ablakok 3-4 évente tönkremennek: a műanyag ablaküveg szán törése az oka, utángyártott olcsón megvehető hozzá (én csak szintén műanyagot találtam).
  • V8 főtengely megszorulás és tönkremenetel: alacsony olajnyomás (olajszivattyú karcos vagy felakadt bypass szelep) vagy elfordult olajozó nyílásos csapágy okozza. Javítása macerás, önerőből is kb 500eFt. (főtengely + csapágyak + tömítések + hengerfej csavarok + tisztítás + olaj szivattyú biztosan tönkrement közben)
  • Említett ablaktörlő mechanika megszorulás

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://stype.blog.hu/api/trackback/id/tr511199299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása