Sajnos sokminden. Az autó mielőtt megvettem sokat állt, ez egyfelől pozitívum, mert így a km-ek sem szaladtak bele, másfelől viszont az állás minden autó ellensége. Leírom a listát, nem elrettentésből, inkább elgondolkodtatónak; mi a jobb, az új autó egy másik kategóriából, vagy egy prémium de már használt, olcsó, de sok gondoskodást igénylő:
* Az ablakörlő mechanika hajlamos a beragadásra állítólag (nálam az állás miatt teljesen). Kis játék után ki lehet szerelni, szétszed, grafitzsír és vissza.
* Benzin pumpa letapadt a sok állástól: csere, a benzin pumpa a benzin tankban lesz (a benzinben), amit a hásó ülés alatt lehet kinyitni.
* Csomagtartó beázása: szériahiba, a csomagtartó tömítőgumit kell levenni, a maradék elöregedett ragasztót leszedni, majd jó minőségű, pl magyar FBS szilikonnal (zöld tubusos minden barkácsáruházban) kinyomni a gumit és visszarakni.
* Benzin szűrő eltömődött, alacsony benzin nyomás: a benzin szűrő a sárvédő ív alatt lesz a kerékdobban vezető oldalon.
* A kormánymű ereszti az olajat: felújító műhely, kormanymu.hu , kedvesek, értenek hozzá, 2 év gari... a kormánymű egyébként ZF és az olaj folyást az okozta, hogy egy pozícióban állt sokat, így egy helyen kapott vizet, ahol a rozsda belemart, a tömítés meg ezért nem tömített. Megoldották csere nélkül, pedig ez a berozsdásodás nem könnyű eset, mivel a gyári tömítő garnitúra mit sem ér a bemaródás miatt.
Most ahogy átnézem, ez nem is olyan vészes, de némelyiket melós behatárolni, amikor pl áll a víz a csomagtartóban.
Interneten fellehető típushibák:
- Automata váltó korai meghibásodás (olajcsere! - olajcsere!)
- Csomagtartó beázása
- V8 láncfeszítők törése (fémre csere még előtte)
- Központi zár össze-vissza működik ( 4 db cseréje kb 120eFt, de sokszor kontakt hiba )
- V8 vízpumpa lapátok (műanyag) letörnek, motor felmelegszik (60eKm -ként csere, létezik fémlapátos utángyártott USA-ból rendelhető)
- Gyújtó trafó hiba: hengerek kihagynak (8eFt/db ha csere + gyertya, előfordulhat hogy a gyertya lyuk ment tele olajjal a rossz tömítés miatt, ezért nincs gyújtás)
- Injektor el. csatlakozó fül törött, rossz kontaktus: rossz gyújtás (csatlakozót rendesen odarögzíteni)
- VVTi csatlakozók szelepfedél kivezetéseinél a tömítés engedi az olajat (szelepfedelek összes tömítésének cseréje)
- Elektromos ablakok 3-4 évente tönkremennek: a műanyag ablaküveg szán törése az oka, utángyártott olcsón megvehető hozzá (én csak szintén műanyagot találtam).
- V8 főtengely megszorulás és tönkremenetel: alacsony olajnyomás (olajszivattyú karcos vagy felakadt bypass szelep) vagy elfordult olajozó nyílásos csapágy okozza. Javítása macerás, önerőből is kb 500eFt. (főtengely + csapágyak + tömítések + hengerfej csavarok + tisztítás + olaj szivattyú biztosan tönkrement közben)
- Említett ablaktörlő mechanika megszorulás